۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۱۱

«دشت جنون» شنیدنی شد/ تقدیم یک قطعه به سیدخلیل عالی‌نژاد

«دشت جنون» شنیدنی شد/ تقدیم یک قطعه به سیدخلیل عالی‌نژاد

آلبوم «دشت جنون» به آهنگسازی امیر حمزه حسینی و خوانندگی علی زندوکیلی با بهره مندی از فضای موسیقی مقامی و اشعاری از بزرگان ادبیات فارسی روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حمزه حسینی نوازنده تنبور و آهنگساز با اعلام این خبر گفت: این آلبوم به عنوان اولین اثر من متشکل از فضاهای حسی و حال و هوای بارز موسیقی مقامی است که بر اشعاری از سعدی، مولانا، حافظ و زنده یاد سید خلیل عالی نژاد ساخته و با صدای علی زندوکیلی روانه بازار موسیقی شده است.

وی افزود: قطعه «دشت جنون» یکی از قطعات بی کلام این آلبوم است که دارای فضایی مقامی است و من به پاس زحمات بیکرانی که استاد گرانقدر زنده یاد سیدخلیل عالی نژاد در زمینه تنبور «یارسان» داشته اند این قطعه را به وی تقدیم کرده ام.

حسینی درباره قطعات دیگر این آلبوم موسیقایی نیز توضیح داد: قطعات «در طلب عشق» با شعر سید خلیل عالی نژاد، «دشت جنون»، «دلدار» با شعر مغربی، «مقام گله و دره»، «لاله رخان» با شعر سعدی، «وصل و لقاء» با شعر مولانا، «گشایش»، «تکنوازی تنبور» و «چشم سیاه» با شعری از حافظ ترکیب موسیقایی این آلبوم را شکل می دهند.

این آهنگساز در معرفی نوازندگان آلبوم هم گفت: رشید کاکاوند کوزه و دهل، حسین رضایی نیا دف، مصباح قمصری کوزه، سید شاهرخ حسینی تنبور، مظفر منصوریان تنبور به عنوان نوازنده و  فرشاد حقیقی، زهره قلی پور و بابک ابراهیم خواه به عنوان هم‌سرا در این آلبوم حضور دارند.

کد خبر 2582234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha